settelen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Patrick, Marloes, Lisa, Rick Verbruggen - WaarBenJij.nu settelen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Patrick, Marloes, Lisa, Rick Verbruggen - WaarBenJij.nu

settelen

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Patrick, Marloes, Lisa, Rick

23 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Wij zijn inmiddels twee weken in ons huis en al aardig op de rit met alles.

Ook hier moet je verschillende keren na bellen om iets voor elkaar te krijgen, zeker nu in de zomervakantie. We hebben alle meubels kunnen huren tot onze inboedel er is, dat wordt ergens eind februari.

We hebben al veel meegemaakt en gedaan. De eerste week was het zo ongeveer 45 graden. Gelukkig hebben we airco in huis, want buiten is het niet te doen. Zelfs wandelen is dan een hele opgave.
Lisa en Rick vinden het prachtig hier, ze kunnen rond het huis rennen, naar het park, alle playgrounds en nu we een zwembad in de tuin hebben gezet is het helemaal het einde. We hebben Rainbow lorikeet's in de tuin, zingen de hele dag door en een possum die het te heet had dus hebben we hem wat water gegeven, geen idee of hij dat lekker vind...
En ja, daar zijn dan ook de spinnen, als leek heb je geen idee wat het is en dat maakt me wel onzeker. Meteen actie ondernomen, huisarts geregeld, dichtstbijzijnde ziekenhuis gegoogled en snelste route bekeken. Hier bel je 000 ipv 112, ook handig om te weten. En even snuffelen op internet wat hier leeft en wat echt gevaarlijk is. Nou dat heb ik dan weer, alles bekeken, echt niet leuk en dan zit er die avond natuurlijk een dikke vette huntsman spider in ons huis!!! Ik zei het die middag nog, dat zul je zien. Patrick was zo dapper om met een bak op een trap de spin weg te halen, of toch niet? Past niet in die bak en is toch wel heel dichtbij en groot. Dan maar met een bezem, nou ik kan je zeggen dat ze er razendsnel vandoor gaan en uiteindelijk is ie gesneuveld. Ik, ik heb alleen maar staan gillen in een hoekje, hahaha. Doodeng! En dan te bedenken dat ik hier volgende week twee weken alleen zit met de kids.
Snel kennis maken met mijn buren, dus...

Na al het regelen zijn we tussendoor rond gaan trekken, naar Healesville (kun je alle dieren zien die hier leven), naar een mega zwembad, veel playgrounds bezocht, naar de Great Ocean Road, 12 apostelen waarvan er geen 12 meer zijn. Naar de big city of course, alleen de trip met de metro vinden Lisa en Rick al leuk, de botanical gardens zijn mooi, de stad zelf maakt al enorm indruk, net Amsterdam qua sfeer alleen wat groter.

Nog een week en dan gaan Lisa en Rick weer aan een nieuw avontuur beginnen, school... Ze hebben er ook wel zin in, na 5 weken vakantie.
Ze missen wel hun vriendjes, zeker ook uit de klas groep 2/3 van Marimba en de juffen... snel een keer skype!

Tot de volgende X

• 24 Januari 2014 - 11:27

Maico En Angela:

Hoi Patrick,Marloes & Kids,wat leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!
    Heel veel succes met alles,groetjes uit Boekel!!!

• 24 Januari 2014 - 12:14

Yvette:

<3 Knuffelsssss!!!!

• 03 Februari 2014 - 23:34

Rieneke:

Schat wat een ervaring! Heerlijk te lezen! Dikke knuffel !!!! En brrrrrr die beesten

• 07 Februari 2014 - 11:40

Harry En Angeline Maassen:

Fijn dat alles goed gaat met jullie en de kinderen. Wij blijven jullie volgen. Groetjes Harry en Angeline.

• 08 Februari 2014 - 22:03

Frederyke En Rob:

Hey guys, veel plezier and keep your Kakkatoo Cool Sports! Groeten Rob&Frederyke en
    Ivan