We gaan naar Melbourne! - Reisverslag uit Uden, Nederland van Patrick, Marloes, Lisa, Rick Verbruggen - WaarBenJij.nu We gaan naar Melbourne! - Reisverslag uit Uden, Nederland van Patrick, Marloes, Lisa, Rick Verbruggen - WaarBenJij.nu

We gaan naar Melbourne!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Patrick, Marloes, Lisa, Rick

30 November 2013 | Nederland, Uden

Patrick komt thuis met nieuws...
Schat, ik heb gesolliciteerd op een functie (stilte), het is wel in Australië!
Oké, doen we, was mijn antwoord en daar is het begonnen nu anderhalf jaar geleden.

Nog niet wetende dat het ook echt zou gaan gebeuren is het hele verhaal op de achtergrond komen te liggen.
Het gewone leven gaat verder, het afwachten is begonnen.
Totdat we horen dat het doorgaat, en dan weer niet en dan weer wel en dan weer niet, het blijft onzeker.

Afgelopen juli komt dan ineens het bericht dat het rond is, we gaan naar Melbourne en wel begin 2014, voor 2 jaar.
Slik, dat is dan toch even schrikken...
Wat moet er gebeuren, hoe gaan we het doen, wie doet wat en ga zo maar door. Plannen plannen en nog eens plannen. En lijstjes, je wilt niet weten hoeveel, maar we hebben ervoor gekozen, toch? ;-)

Lisa en Rick willen het liefst nu al met het vliegtuig weg, super enthousiast gaan ze aan de gang met Engelse les en dubbele zwemlessen. Zo heeft Lisa nu AB en C gehaald en kan ze in Melbourne haar lol op. Rick kan ook al aardig zwemmen en hoopt op een zwembad in de tuin met glijbaan en springkussens… Dat wordt een uitdaging.

Intussen neem ik afscheid van mijn werk, toch gek na 20 jaar even helemaal stoppen met werken.

Patrick en ik gaan alvast een huis, school en andere zaken regelen Down Under. Vreemd om dan ineens 2 weken zonder de kinderen zover weg te zijn. Gelukkig hebben we veel te doen, wat zorgt voor een goede afleiding. En de kindjes die vinden het een feestje dat mijn moeder en Thieu er zijn.

En dan... Het is gelukt, we hebben een huis gevonden!!!
Check; geen zwembad, geen glijbaan of springkussens… MAAR, dat kan geregeld worden, wie weet.

Voor nu nog veel regelen, genieten van de feestdagen en afscheid nemen van jullie allemaal... Tot later!

• 02 December 2013 - 10:10

Marjolein:

Voor mij was het zeker wel schrikken!
    Na 2 dochters die gekozen hadden voor een ander land ver weg was ik blij Marloes met haar gezin dichtbij te hebben en nu gaan ook zij vertrekken. Inmiddels ben ik er een beetje aan gewend maar het zal op 5 januari erg moeilijk worden.

Lieverds, het zal zeker leuk zijn om jullie verslagen te lezen en zo het gevoel te hebben wat dichterbij te zijn. Maar nu nog even genieten samen van een mooie maand vol gezellige verjaardagen en feestdagen xx

• 06 Januari 2014 - 23:35

Marieke:

Hi Aussie, howdeedoo? Zit in hotel in Den Haag en lukte niet om te mailen vanuit outlook dus dacht even via deze web te schrijven...hoop dat jullie lekker hebben kunnen slapen in jullie hotel. Veel succes met het huisje en we Skypen snel. LOL Twinkie xxxx